Burger
Kontorer
Lysaker

Lysaker Torg 45
1366 Lysaker
Oslo, Norge

Stian Green
+47 920 11 808
stian.green@pearlgroup.no

Sandefjord

Østre Kullerød 4
3241 Sandefjord

Stian Green
+47 920 11 808
stian.green@pearlgroup.no

Stockholm

Rosenborgsgatan 12
SE-169 74 Solna 
Sweden

Carl Östholm
+46 708 31 98 02
carl.ostholm@pearlgroup.se

Göteborg

Fabriksgatan 1
412 50 Göteborg
Sverige

Per Bengtson
+46 73 633 62 57
per.bengtson@pearlgroup.se

Malmö

Hyllie Stationstorg 31
215 32 Malmö
Sverige

Johan Linde
+46 704 444 551
johan.linde@pearlgroup.se 

Helsinki

Pearl Finland Oy
Meritullinkatu 1
00170 Helsinki

Tuomas Haimi
+358 10 579 84 70
tuomas.haimi@pearlgroup.fi

Tampere

Pearl Finland Oy
Koskikatu 7 A 2
33100 Tampere

Helena Järvi
 +35810 579 8471
helena.jarvi@pearlgroup.fi

Reykjavik

Borgatún 37
105 Reykjavík 
Iceland

Ingimar Guðjón Bjarnason
+3548424332
igb@pearlgroup.is 

Kyiv

Gulliver, 1A Sportyvna Square
01023 Kyiv
Ukraina

Trond Pedersen
+47 995 07 750
trond.pedersen@pearlgroup.no

Riga

Krišjāņa Valdemāra street 21 - 20
Riga, LV-1010
Latvia

Armands Slihte
+ 37 126 539 878
armands.slihte@pearlgroup.no

Singapore

Pearl Care Singapore PTE LTD
9 Temasek Boulevard
31F Suntec Tower 2
Singapore 038989

Are Gløersen
+65 915 048 94
are.gloersen@pearlgroup.no

Gdansk

Convert Group Polska Sp. z o.o.
Al. Grunwaldzka 472C, Olivia Star Building
80-309 Gdańsk

Marzena Poiret
+48 731 210 882
marzena@pearlconvert.no

Ledelsen
Carl Östholm

CEO i Pearl Group

carl.ostholm@pearlgroup.se
+46 708 31 98 02

Bernhard Olsen

Managing Director PearlCare

bernhard.olsen@pearlgroup.no
+47 957 06 042

Tom Berget

CCO

tom.berget@pearlgroup.no
+47 932 87 712

Therese Mellegård
Trond Pedersen

Director International Operations

trond.pedersen@pearlgroup.no
+47 995 07 750

Stian Green

COO & CEO Pearl Norway

stian.green@pearlgroup.no
+47 920 11 808

Per Bengtson

CEO Pearl Sweden

per.bengtson@pearlgroup.se
+46 736 336 257

 

Helena Järvi

CEO Pearl Finland

helena.jarvi@pearlgroup.fi
 +35810 579 8471


Tuomas Haimi

COO Pearl Finland

tuomas.haimi@pearlgroup.fi
+358 10 579 84 70

Ingimar Guðjón Bjarnason

CEO Pearl Iceland

igb@pearlgroup.is 
+35 484 243 32

Armands Slihte

CEO Pearl Latvia

armands.slihte@pearlgroup.no
+37 126 539 878


 

Marzena Poiret

Country Director Poland

marzena@pearlconvert.no
+48 731 210 882

Skrevet av


Pearl Group

Publisert


02.06.2022

POS -Point of Sales

POS -Point of Sales

Pearl tilbyr kasseløsninger fra flere aktører i markedet. For å få en omnikanal løsning til å fungere sømløst, må POS løsningen integreres med ERP og andre kanaler som eHandelsplattform, elektronisk markedsføring, sosiale medier og lojalitetsprogram.

Kassepunktet er et viktig treffpunkt i kundereisen. Her må kunden selv kunne velge å skanne og betale varene selv, eller få bistand av en av de ansatte i butikken. Når kunden står klar til å betale, er det en rekke måter å skape interaksjon med dem, og digitale løsninger kan gjøre handleopplevelser enda bedre.

Hvis ditt selskap har en omnikanal strategi, er kassepunktet ett av de viktigste stedene der dine ansatte fysisk møter kunden. Før kunden kommer med de produktene hun har bestemt seg for å kjøpe, kan kundereisen ha startet på nettet, i sosiale medier eller en av de mange kanalene som brukes til å påvirke dem. Kassepunktet kan brukes til å informere kunder om tilbud og kampanjer, registrering av kundens opplysninger slik at online og offline salg slås sammen og registrering av poeng eller annen informasjon til deres lojalitetsprogram.

Varehandel er under konstant utvikling, og det finnes mange måter å identifisere og håndtere kundens data, et eksempel på dette er at bank- og kredittkort knyttes mot kundens profil, og at registreringen av kundens transaksjoner skjer automatisk. Dette skjer for eksempel når en Trumf kunde benytter et registrert kort hos en av kjedene som er med i dette samarbeidet. Et annet eksempel er Trumf sin konkurrent Coop, som bruker enten en strekkode på medlemskortet eller at du scanner strekkoden som er øverst på førstesiden i deres app.

 

Selvbetjeningskasser er et annet eksempel, der disse to metodene ovenfør kan benyttes, eller at kunden selv taster inn mobilnummeret sitt. Mobilnummeret vårt har nesten erstattet personnummeret, og de fleste unnlater å bytte dette fordi det er så sterkt knyttet til oss som person. Med det rette samtykket fra kunden, kan identifiseringen skje automatisk, ved å bruke en app i sammenheng med en leser i kassen som identifiserer hvem kunden er.

I fremtiden vil kassepunktet bli enda viktigere for å oppnå enten en automatisert betaling, eller for å bistå kunden med den mennesklige delen av handleopplevelsen. Amazon Go har løst dette med å koble identifiseringen av kunden når hun går inn i butikken, med videokameraer og andre sensorer som registrerer hvilke produkter hun tar med seg, og at summen på kassen automatisk blir betalt mot den betalingsleverandøren hun selv har valgt. Dette virker kanskje fjernt for mange norske butikkjeder, men det vil skjer en enorm utvikling på dette området i årene som kommer.

Ta kontakt med oss i dag, så finner vi en POS løsning som passer deres behov.