Burger
Kontorer
Lysaker

Strandveien 8, inngang B, 6. etasje
1366 Lysaker
Oslo, Norge

+47 957 06 042
bernhard.olsen@pearlgroup.no

Sandefjord

Østre Kullerød 4
3241 Sandefjord

+47 957 06 042
bernhard.olsen@pearlgroup.no

Stockholm

Rosenborgsgatan 12
SE-169 74 Solna 
Sweden

+46 708 31 98 02
carl.ostholm@pearlgroup.se

Göteborg

Lindholmspiren 7c
417 56 Göteborg
Sverige

+46 73 633 62 57
per.bengtson@pearlgroup.se

Kyiv

Gulliver, 1A Sportyvna Square
01023 Kyiv
Ukraina

+47 995 07 750
trond.pedersen@pearlgroup.no

Riga

Krišjāņa Valdemāra street 21 - 20

Riga, LV-1010

Latvia

+47 995 07 750
trond.pedersen@pearlgroup.no

Singapore

Pearl Care Singapore PTE LTD
9 Temasek Boulevard
31F Suntec Tower 2
Singapore 038989

+47 932 87 712
tom.berget@pearlgroup.no

Ledelsen
Geir Thoresen

CEO Pearl Group

geir.thoresen@pearlgroup.no
+47 976 71 574

Tom Berget

Business Development Director

tom.berget@pearlgroup.no
+47 932 87 712

Therese Mellegård

Project Director

therese.mellegaard@pearlgroup.no
+47 415 03 212

Bernhard Olsen

CEO Pearl Norway

bernhard.olsen@pearlgroup.no
+47 957 06 042

Ingemar Goksøyr

CFO

ingemar.goksoyr@pearlgroup.no
+47 90 60 10 00

Stian Green

Director Pearl Care

stian.green@pearlgroup.no
+47 920 11 808

Trond Pedersen

Director International Operations

trond.pedersen@pearlgroup.no
+47 995 07 750

Carl Östholm

CEO Pearl Sweden

carl.ostholm@pearlgroup.se
+46 708 31 98 02

Skrevet av


Pearl Group

Publisert


11.05.2022

Det holder ikke å bare flytte til skyen – vær skysmart

Det holder ikke å bare flytte til skyen – vær skysmart

For mange bedrifter betyr digital transformasjon simpelthen å flytte teknologien fra «on premises» til nettskyen. Fordelene ved å migrere til skyen er mange: kostnadsbesparelser, fleksibilitet, mobilitet, innsikt, bedre samarbeid, umiddelbar tilgang til den nyeste programvaren, bedre katastrofegjenoppretting – for å nevne noen.

Men bare å flytte eksisterende workflows og forretningsstrategier til nye digitale kanaler er ikke nok til å drive transformative resultater. Skyen bør ikke sees på som et tillegg, den bør sees på som et grunnlag for hvordan forretningene kan gjøres mer effektivt.

For å oppnå det må du være «skysmart». Å være skysmart handler om å plassere data der de har mest verdi og der de er mest tilgjengelige og brukbare. Det handler om å se skyen som ditt nye «forretningsområde» der konvergerte teknologier støtter din nye arbeidsplass og arbeidsmåter.

Her er noen av hovedpunktene enhver bedrift som ønsker å være skysmart bør være bevisst på:

Anerkjenn skyen som din virksomhets nye hjem

Å flytte til skyen er ikke bare en ny investering i teknologi. Skyen bør sees på som det nye grunnlaget for hvordan dere jobber. Det bør transformere praktisk talt alle aspekter av en organisasjon, skape nye måter å jobbe på og frigjøre nytt forretningspotensial. Det nye potensialet kommer fra å omfavne automatisering og innovative teknologier som maskinlæring, og fra å kunne skape nye relasjoner og utvikle dine egne løsninger i skyen.


Bruk automatisering for å drive og skalere prosessendring

Ved å drive automatisering av skyinfrastrukturen kan bedrifter bygge robusthet i systemene sine. Sikkerhet og tilgang kan automatiseres, slik at klienter og tredjeparter får selvbetjent tilgang til verktøy, informasjon og tjenester. Dette kan igjen akselerere samarbeid og partnerskap.

Sørg for at flyttingen til skyen gir deg smidighet

Skyen gir bedrifter muligheten til å koble intern kapasitet med eksterne partnere, og til å handle mer fleksibelt og responsivt. Dette gjør det mulig for en virksomhet å innovere raskere og reagere raskt på nye markedsmuligheter. Et skybasert selskap har smidighet til både intern tilpasning og til tilpasning med partnere man kobler seg til i skyen.

Skyen må gjøre det mulig for deg å unytte potensialet til dataene dine

Flytting til skyen gjør det mulig for bedrifter å revidere hele datastrategien: Å integrere alle dataene til smart skylagring, automatisere hele datareisen, bruke avansert analyse for å få viktig innsikt og bruke maskinlæring for å identifisere viktige trender og muligheter.

 

Migrasjon til skyen kan ledes av CIO og teknologiteamet, men det gagner alle i virksomheten. Ledere bør omfavne skyen – ikke som digital transformasjon, men som forretningstransformasjon. Det er det som er å være skysmart.