Burger
Kontorer
Lysaker

Strandveien 8, inngang B, 6. etasje
1366 Lysaker
Oslo, Norge

+47 957 06 042
bernhard.olsen@pearlgroup.no

Sandefjord

Østre Kullerød 4
3241 Sandefjord

+47 957 06 042
bernhard.olsen@pearlgroup.no

Stockholm

Rosenborgsgatan 12
SE-169 74 Solna 
Sweden

+46 708 31 98 02
carl.ostholm@pearlgroup.se

Göteborg

Lindholmspiren 7c
417 56 Göteborg
Sverige

+46 73 633 62 57
per.bengtson@pearlgroup.se

Kyiv

Gulliver, 1A Sportyvna Square
01023 Kyiv
Ukraina

+47 995 07 750
trond.pedersen@pearlgroup.no

Riga

Krišjāņa Valdemāra street 21 - 20

Riga, LV-1010

Latvia

+47 995 07 750
trond.pedersen@pearlgroup.no

Singapore

Pearl Care Singapore PTE LTD
9 Temasek Boulevard
31F Suntec Tower 2
Singapore 038989

+47 932 87 712
tom.berget@pearlgroup.no

Ledelsen
Geir Thoresen

CEO Pearl Group

geir.thoresen@pearlgroup.no
+47 976 71 574

Tom Berget

Business Development Director

tom.berget@pearlgroup.no
+47 932 87 712

Therese Mellegård

Project Director

therese.mellegaard@pearlgroup.no
+47 415 03 212

Bernhard Olsen

CEO Pearl Norway

bernhard.olsen@pearlgroup.no
+47 957 06 042

Øystein Karevold

CFO

oystein.karevold@pearlgroup.no
+47 93 45 60 47

Stian Green

Director Pearl Care

stian.green@pearlgroup.no
+47 920 11 808

Trond Pedersen

Director International Operations

trond.pedersen@pearlgroup.no
+47 995 07 750

Carl Östholm

CEO Pearl Sweden

carl.ostholm@pearlgroup.se
+46 708 31 98 02

Skrevet av


Pearl Group

Publisert


06.01.2021

Er du opptatt av kundene dine?

newsItem-1343cf370908

Vis at du er opptatt av dine kunders interesser og ønsker å tilføre dem verdier. Sammen med teknologiselskapet Sannsyn tilbyr vi en velprøvd maskinlæringsteknologi som samler og analyserer store mengder data i sanntid.

En nettbutikk vil typisk kunne bruke teknologien til å anbefale relevante produkter for sine kunder. Eksempler på anbefalere er ”trender nå”, ”anbefalt for deg” og ”de som kjøpte dette, kjøpte også dette.”

– Pearl og Sannsyn jobber blant annet med ARK Bokhandel. I kompaniskap har vi utviklet det som kanskje er den mest avansert personaliseringsløsningen i norsk retail, sier CEO Morten Krogh-Moe i Sannsyn. Personaliseringen er drevet av maskinlæringsteknologi slik at e-handelsbedriften kan drive én til én kommunikasjon i sanntid, med alle sine kunder, selv om det er en million av dem. 

Hvordan fungerer det?

Kort fortalt samler maskinlæringsteknologien data fra kundene dine og analyserer store mengder data i sanntid.

– Du kan finne relevant innhold ut i fra kundens brukeratferd, tekstlig innhold eller annen strukturert data, og bruke innholdet til å vise at du er opptatt av kundens interesser. Teknologien hjelper deg med å bli relevant i kundereisen og du hevder deg dermed i konkurransen om kundens lojalitet, sier Krogh-Moe.

Typiske data som brukes for å gi relevans for kundene, er hva kunder kjøper, klikker på, søker etter og legger i handlekurven. Innenfor domener som media og underholdning, brukes i tillegg tekstanalyse for finne relevant innhold.

Hvordan komme i gang?

– Vår erfaring er at mange bedrifter ønsker å bli mer datadrevne i sin tilnærming til markedet, men sliter med å komme i gang. Sammen med Sannsyns forretningsrådgivere, data scientists og teknikere kan vi i Pearl gi dere en god forståelse av fagområdet, samt suksessfaktorer og potensielle fallgruver. Sammen med dine interne ressurser kan vi utvikle en fremtidsrettet og robust datastrategi, sier Sales and Marketing Manager Jens Fossum i Pearl.

Enkel implementering

Maskinlæringsteknologien er svært enkel å integrere og har et programmeringsgrensesnitt (API) som gjør at teknologien kan tas i bruk på svært kort tid. Les mer om teknologien her.


Vil du vite mer? Kontakt oss gjerne:

Tom Berget
tom.berget@pearlgroup.no

 

eller
Marketing Manager Ole Martin N. Evensmo i Sannsyn
evensmo@sannsyn.com
Tel. 996 09 378