Burger
Kontorer
Lysaker

Lysaker 45
1366 Lysaker
Oslo, Norge

+47 957 06 042
bernhard.olsen@pearlgroup.no

Sandefjord

Østre Kullerød 4
3241 Sandefjord

+47 957 06 042
bernhard.olsen@pearlgroup.no

Stockholm

Rosenborgsgatan 12
SE-169 74 Solna 
Sweden

+46 708 31 98 02
carl.ostholm@pearlgroup.se

Göteborg

Datavägen 14A
436 32 Göteborg
Sverige

+46 73 633 62 57
per.bengtson@pearlgroup.se

Malmö

Hyllie Stationstorg 31
215 32 Malmö
Sverige

Johan Linde
+46 704 444 551
johan.linde@pearlgroup.se 

Kyiv

Gulliver, 1A Sportyvna Square
01023 Kyiv
Ukraina

+47 995 07 750
trond.pedersen@pearlgroup.no

Riga

Krišjāņa Valdemāra street 21 - 20
Riga, LV-1010
Latvia

+ 37 126 539 878
armands.slihte@pearlgroup.no

Singapore

Pearl Care Singapore PTE LTD
9 Temasek Boulevard
31F Suntec Tower 2
Singapore 038989

+65 915 048 94
Are Gløersen

Helsinki

Pearl Finland Oy
Meritullinkatu 1
00170 Helsinki

Helena Järvi
 +35810 579 8471
helena.jarvi@pearlgroup.fi

Tuomas Haimi
+358 10 579 84 70
tuomas.haimi@pearlgroup.fi

Ledelsen
Trond Skjellerud

CEO Pearl Group

trond.skjellerud@pearlgroup.no
+47 45 002 800

Tom Berget

Business Development Director

tom.berget@pearlgroup.no
+47 932 87 712

Therese Mellegård

Project Director

therese.mellegaard@pearlgroup.no
+47 415 03 212

Bernhard Olsen

CEO Pearl Norway

bernhard.olsen@pearlgroup.no
+47 957 06 042

Ingemar Goksøyr

CFO

ingemar.goksoyr@pearlgroup.no
+47 90 60 10 00

Stian Green

Director Pearl Care

stian.green@pearlgroup.no
+47 920 11 808

Trond Pedersen

Director International Operations

trond.pedersen@pearlgroup.no
+47 995 07 750

Carl Östholm

CEO Pearl Sweden

carl.ostholm@pearlgroup.se
+46 708 31 98 02

Helena Järvi

CEO Pearl Finland

helena.jarvi@pearlgroup.fi
 +35810 579 8471

Tuomas Haimi

COO Pearl Finland

tuomas.haimi@pearlgroup.fi
+358 10 579 84 70

Armands Slihte

CEO Pearl Latvia

armands.slihte@pearlgroup.no
+37 126 539 878


 

Tuomas Haimi

COO Pearl Finland

tuomas.haimi@pearlgroup.fi
+358 10 579 84 70

Skrevet av


Pearl Group

Publisert


06.01.2021

TRY og Pearl Group danner nytt teknologiselskap

newsItem-1585cf370908

Sammen med reklamebyrået TRY danner Pearl Group et nytt teknologiselskap; TRY Pearl. Selskapet skal bryte ned siloene mellom salg, markedsføring og IT. – Dette er noe vi har tenkt på lenge, men koronapandemien har endret handlemønsteret så dramatisk at vi bare må komme i gang, sier Kjetil Try.

Koronaviruset og tiltakene for å begrense smitten har gitt en eksplosiv økning i netthandel, og med det endrede handlevaner.

– Koronaviruset har skapt dramatiske ringvirkninger allerede, og det har skapt negative konsekvenser for land, bedrifter og mennesker. Men når det kommer til netthandel og e-commerce, har utviklingen gått raskere de siste ukene enn vi hadde forventet de neste 5 årene, sier Geir Thoresen, konserndirektør i Pearl Group.

Foruten reklamebyrå, har TRY forretningsområder innen rådgiving, mediebyråtjenester, teknologiutvikling og design. Mens Pearl Group har virksomheter i Norge, Sverige, Latvia, Ukraina og Singapore og kunder som Komplett, ARK og Vitusapotekene i porteføljen. Vi har utviklet en rekke av nordens mest komplekse e-handelsløsninger, og står for “Klikk og hent”-løsninger hos mange av landets største retailere.

– Jeg har egentlig aldri hatt noen andre planer enn å drive et veldig godt reklamebyrå, men jeg har lært gjennom 20 år at det viktigste vi kan gjøre er hele tiden endre oss for å møte kundenes behov når de har utfordringer som vi har sett de siste ukene. Å bygge sterke merkevarer er viktig uansett hvordan salget foregår,  sier administrerende direktør i TRY, Kjetil Try.

– Det er egentlig rart ingen har inngått en slik allianse tidligere. Vi jobber med kunder over hele Norden for å utvikle IT-løsninger som gir kundene konkurransefortrinn i deres markeder. Dette skal vi fortsatt gjøre, men gjennom TRY Pearl og samarbeidet med TRY generelt, skal vi også tilby en komplett pakke for kreativ markedsføring og gode IT-  og e-handelsløsninger, sier Thoresen.

– TRY Pearl skal også bli en viktig bidragsyter innen digital tjenesteutvikling, kundereiser, bruk av data og drift av dette. Sammen med Pearl vil vi kunne tilby et komplett tilbud for hele kundereisen sier Kjetil Try.

– Det er særlig innen handel-, retail og B2B-markedsføring vi tror potensiale vil være størst. Vi vet at Amazon kommer til Norden. Da har ingen lenger råd til å ha siloer mellom netthandel, salg, markedsføring og IT. TRY Pearls fremste oppgave vil bli å jobbe på tvers av siloer for å skape gode kundeopplevelser og drive effektiv markedsføring, avslutter Thoresen.