burger-menu_blue
ExitCrossBlue

Lukk

burger-menu_blue

Kontorer

Lysaker
plusMinusExpander plusMinusExpander

Strandveien 8, inngang B, 6. etasje
1366 Lysaker
Oslo, Norge

+47 67 10 88 00
geir.thoresen@pearlgroup.no

Sandefjord
plusMinusExpander plusMinusExpander

Østre Kullerød 4
3241 Sandefjord

+47 957 06 042
bernhard.olsen@pearlgroup.no
Stockholm
plusMinusExpander plusMinusExpander

Rosenborgsgatan 12
SE-169 74 Solna
Sweden

+46 708 31 98 02
carl.ostholm@pearlgroup.se

Kiev
plusMinusExpander plusMinusExpander

Gulliver, 1A Sportyvna Square
01023 Kyiv
Ukraina

+47 995 07 750
trond.pedersen@pearlgroup.no
Riga
plusMinusExpander plusMinusExpander

Dzirnavu 57-4a

Riga, LV-1010
Latvia

+371 66 11 89 90
edgars.egle@pearlgroup.no
Singapore
plusMinusExpander plusMinusExpander

Pearl Care Singapore PTE LTD
9 Temasek Boulevard
31F Suntec Tower 2
Singapore 038989

+47 932 87 712
tom.berget@pearlgroup.no

Ledelsen

Geir Thoresen
plusMinusExpander plusMinusExpander

CEO Pearl Group

geir.thoresen@pearlgroup.no

+47 67 10 88 00

Tom Berget
plusMinusExpander plusMinusExpander

Business Development Director

tom.berget@pearlgroup.no
+47 932 87 712

Therese Mellegård
plusMinusExpander plusMinusExpander

Project Director

therese.mellegaard@pearlgroup.no
+47 415 03 212

Bernhard Olsen
plusMinusExpander plusMinusExpander

CEO Pearl Norway

bernhard.olsen@pearlgroup.no
+47 957 06 042

Øystein Karevold
plusMinusExpander plusMinusExpander

CFO

oystein.karevold@pearlgroup.no
+47 93 45 60 47

Stian Green
plusMinusExpander plusMinusExpander

Director Pearl Care

stian.green@pearlgroup.no
+47 920 11 808

Trond Pedersen
plusMinusExpander plusMinusExpander

Director International Operations

trond.pedersen@pearlgroup.no
+47 995 07 750

Erik Søderholm
plusMinusExpander plusMinusExpander

CEO Pearl Sweden

erik.soderholm@pearlgroup.no
+46 709 18 51 29

Edgars Egle
plusMinusExpander plusMinusExpander

CEO Pearl Latvia

edgars.egle@pearlgroup.no
+371 29 14 44 93

skrevet av


publisert


06.01.2021

reading time


9 min

Vær så snill, vær personlig i markedsføringen

Får du e-poster hver uke som åpenbart viser at avsenderen ikke har prøvd å finne ut noe som helst om deg?

I år har en rekke handelsbedrifter i Norge gått konkurs, og hele bransjen venter i frykt på at Amazon skal komme. Men bransjen lærer ingenting av hva Amazon og andre markedsledere har gjort i årevis – nettopp å bruke informasjonen de har om kundene sine for å personalisere tilbud, invitasjoner og informasjon de sender ut.


Som et eksempel; Amazon sender aldri ut spesialtilbud på sko til kunder som allerede har kjøpt på sko fra nettbutikken til full pris.

Norske detaljister sitter praktisk talt på en gullgruve av informasjon om sine kunder, men de bruker ikke innsikten. Og nå begynner det å haste. I stedet for å sette i gang å bruke de dataene de har om kundene, og sørge for at tilbudene de sender ut er relevante, risikerer de å bli overkjørt når Amazon kommer.

CEO Geir Thoresen i Pearl Group.

En bedre handleopplevelse

Pearl har spisskompetanse på IT-løsninger for detaljister og er den største SAP-partneren i Norge. Nå har de investert i Sannsyn AS som er markedsleder innen automatisert personalisering i handelsnæringen. 

– Med våre felles løsninger og kompetanse kan vi bidra til økt konkurransekraft for handelsnæringen, sier Thoresen og CEO i Sannsyn, Morten Krogh-Moe.

Forbrukeren anno 2019 forventer at leverandøren skal kjenne dem bedre enn de kjenner seg selv. Da må handelsnæringen vite hvordan de kan utnytte dataene de besitter.

mbr-181102-00149_nett

Geir Thoresen, CEO i Pearl Group og Morten Krogh-Moe, CEO i Sannsyn har samarbeidet i flere år for å gi kundene til ARK Bokhandel en god kjøpsopplevelse. Nå ønsker de å gjøre flere norske handelsbedrifter levedyktige. FOTO: Morten Brakestad.

– Utviklingen rundt kundeforståelse i form av personalisering er drevet frem av kraftigere og mer avansert teknologi. Personalisering innen e-handel gjør digitale flater mer relevante for den enkelte kunden og øker kundetilfredsheten, sannsynligheten for gjentatte besøk og konverteringen. Personalisering er også automatisering som i seg selv frigjør ressurser internt, sier Krogh-Moe.


Sannsyn står bak Norges mest avanserte personaliserings-implementasjon hos ARK Bokhandel. Pearl har levert netthandelsløsningene med tilhørende logistikk.

 

ARK Bokhandel – vet hvor verdien ligger

Mens bokmarkedet i Norge står på stedet hvil, har omsetningen i ARK vokst de siste årene og er landets største bokhandelkjede. ARK var tidlig ute med å satse på samspillet mellom butikk, nettbutikk og apper og å tilby kjøpsopplevelse tilpasset den enkelte kunde basert på maskinlæring. 

 

– ARK kjenner kundene. Det gjør at du opplever en tilleggsverdi og forenkler kjøpsprosessen fordi de vet hva du liker, sier Krogh-Moe.

Personaliseringen er drevet av maskinlæringsteknologi slik at e-handelsbedriften kan drive én til én kommunikasjon i sanntid, med alle sine kunder, selv om det er en million av dem.

 

Bekymret for Amazon

Amazon er forventet til Norge i 2019. – Majoriteten av Pearls kunder er innen handelsnæringen og de er, med rette, bekymret for Amazons inntreden i det norske markedet. Amazon er dyktig på personalisert handelsopplevelser og gir treffsikre anbefalinger om tilleggskjøp. De er ledende på datainnsamling – en markedsposisjon de bruker til å ekspandere til nye markeder og tjenester, sier Thoresen.


Pearl er en partner av Amazon og leverer driftsløsninger basert på deres plattform. 
– Men det vi snakker om her er kunderelasjonen, om selve kjøpsopplevelsen. Og det kan Sannsyn og Pearl hjelpe norske handelsbedrifter med slik at de er levedyktige i et marked som preges mer og mer av de store, globale aktørene, sier Thoresen.


Kontakt Pearl eller Sannsyn i dag


Pearl Group AS
CEO Geir Thoresen
m) 976 71 574 


Sannsyn AS

CEO Morten Krogh-Moe
m) 905 31 877
sannsyn.com

 

Nysgjerrig på hva vi gjør?

Vi hører gjerne fra deg!