14B785ED-2327-43E8-BC80-445A9F92B467820F1FA8-9855-4621-A53A-2986CF9610373E7FF466-198F-427D-9FF9-77EBB7B9036FD3D84850-CA52-4813-BA81-B392DAE47F5AACB3919C-D8B7-49B1-9A2A-B2FF2C81712E3A0CDC6C-1053-489C-B895-0A1A95072893F57C1C54-BB25-46B6-B3F5-DAF5E3EF1A128F480220-06CA-49F9-8763-0A5F921EFD91

Er du opptatt av kundene dine?

Vis at du er opptatt av dine kunders interesser og ønsker å tilføre dem verdier. Sammen med teknologiselskapet Sannsyn tilbyr vi en velprøvd maskinlæringsteknologi som samler og analyserer store mengder data i sanntid.

En nettbutikk vil typisk kunne bruke teknologien til å anbefale relevante produkter for sine kunder. Eksempler på anbefalere er ”trender nå”, ”anbefalt for deg” og ”de som kjøpte dette, kjøpte også dette.”

– Pearl og Sannsyn jobber blant annet med ARK Bokhandel. I kompaniskap har vi utviklet det som kanskje er den mest avansert personaliseringsløsningen i norsk retail, sier CEO Morten Krogh-Moe i Sannsyn. Personaliseringen er drevet av maskinlæringsteknologi slik at e-handelsbedriften kan drive én til én kommunikasjon i sanntid, med alle sine kunder, selv om det er en million av dem. 

Hvordan fungerer det?
Kort fortalt samler maskinlæringsteknologien data fra kundene dine og analyserer store mengder data i sanntid.

– Du kan finne relevant innhold ut i fra kundens brukeratferd, tekstlig innhold eller annen strukturert data, og bruke innholdet til å vise at du er opptatt av kundens interesser. Teknologien hjelper deg med å bli relevant i kundereisen og du hevder deg dermed i konkurransen om kundens lojalitet, sier Krogh-Moe.

Typiske data som brukes for å gi relevans for kundene, er hva kunder kjøper, klikker på, søker etter og legger i handlekurven. Innenfor domener som media og underholdning, brukes i tillegg tekstanalyse for finne relevant innhold.

Hvordan komme i gang?
– Vår erfaring er at mange bedrifter ønsker å bli mer datadrevne i sin tilnærming til markedet, men sliter med å komme i gang. Sammen med Sannsyns forretningsrådgivere, data scientists og teknikere kan vi i Pearl gi dere en god forståelse av fagområdet, samt suksessfaktorer og potensielle fallgruver. Sammen med dine interne ressurser kan vi utvikle en fremtidsrettet og robust datastrategi, sier Sales and Marketing Manager Jens Fossum i Pearl.

Enkel implementering
Maskinlæringsteknologien er svært enkel å integrere og har et programmeringsgrensesnitt (API) som gjør at teknologien kan tas i bruk på svært kort tid. Les mer om teknologien her.


Vil du vite mer? Kontakt oss gjerne:

Sales and Marketing Manager Jens Fossum i Pearl
jens.fossum@pearlconsulting.no
Tel. 47 03 42 00

eller
Marketing Manager Ole Martin N. Evensmo i Sannsyn
evensmo@sannsyn.com
Tel. 996 09 378

26.03.2019

Er du opptatt av kundene dine?

Pearlgroup.no bruker informasjonskapsler (cookies) primært til trafikkmåling og optimering av sidens innhold. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av informasjonskapsler. Les mer i vår Privacy Statement