Burger
Kontorer
Lysaker

Lysaker Torg 45
1366 Lysaker
Oslo, Norge

Stian Green
+47 920 11 808
stian.green@pearlgroup.no

Sandefjord

Østre Kullerød 4
3241 Sandefjord

Stian Green
+47 920 11 808
stian.green@pearlgroup.no

Stockholm

Rosenborgsgatan 12
SE-169 74 Solna 
Sweden

Carl Östholm
+46 708 31 98 02
carl.ostholm@pearlgroup.se

Göteborg

Fabriksgatan 1
412 50 Göteborg
Sverige

Per Bengtson
+46 73 633 62 57
per.bengtson@pearlgroup.se

Malmö

Hyllie Stationstorg 31
215 32 Malmö
Sverige

Johan Linde
+46 704 444 551
johan.linde@pearlgroup.se 

Kyiv

Gulliver, 1A Sportyvna Square
01023 Kyiv
Ukraina

Trond Pedersen
+47 995 07 750
trond.pedersen@pearlgroup.no

Riga

Krišjāņa Valdemāra street 21 - 20
Riga, LV-1010
Latvia

Armands Slihte
+ 37 126 539 878
armands.slihte@pearlgroup.no

Singapore

Pearl Care Singapore PTE LTD
9 Temasek Boulevard
31F Suntec Tower 2
Singapore 038989

Are Gløersen
+65 915 048 94
are.gloersen@pearlgroup.no

Helsinki

Pearl Finland Oy
Meritullinkatu 1
00170 Helsinki

Tuomas Haimi
+358 10 579 84 70
tuomas.haimi@pearlgroup.fi

Tampere

Pearl Finland Oy
Koskikatu 7 A 2
33100 Tampere

Helena Järvi
 +35810 579 8471
helena.jarvi@pearlgroup.fi

Gdansk

Convert Group Polska Sp. z o.o.
Al. Grunwaldzka 472C, Olivia Star Building
80-309 Gdańsk

Marzena Poiret
+48 731 210 882
marzena@pearlconvert.no

Ledelsen
Trond Skjellerud

CEO Pearl Group

trond.skjellerud@pearlgroup.no
+47 45 002 800

Bernhard Olsen

Managing Director PearlCare

bernhard.olsen@pearlgroup.no
+47 957 06 042

Carl Östholm

Managing Director ERP

carl.ostholm@pearlgroup.se
+46 708 31 98 02

Torkel Johannessen

Managing Director Commerce

torkel@pearlconvert.no
+47 458 60 292

Tom Berget

CCO

tom.berget@pearlgroup.no
+47 932 87 712

Therese Mellegård
Trond Pedersen

Director International Operations

trond.pedersen@pearlgroup.no
+47 995 07 750

Ingemar Goksøyr

CFO

ingemar.goksoyr@pearlgroup.no
+47 90 60 10 00

Stian Green

COO & CEO Pearl Norway

stian.green@pearlgroup.no
+47 920 11 808

Per Bengtson

CEO Pearl Sweden

per.bengtson@pearlgroup.se
+46 736 336 257

 

Helena Järvi

CEO Pearl Finland

helena.jarvi@pearlgroup.fi
 +35810 579 8471


Tuomas Haimi

COO Pearl Finland

tuomas.haimi@pearlgroup.fi
+358 10 579 84 70

Armands Slihte

CEO Pearl Latvia

armands.slihte@pearlgroup.no
+37 126 539 878


 

Marzena Poiret

Country Director Poland

marzena@pearlconvert.no
+48 731 210 882

Skrevet av


Pearl Group

Publisert


03.06.2024

Satser stort på Analytics og AI

IMG_6891-min

Pearl Group retter nå fokus mot Analytics og AI som et nytt satsningsområde. Men en nyansatt fagsjef dedikert til feltet er målet er å utvide AI- og analysetiltak på tvers av alle markeder globalt.

 – Vi bygger nå kapasiteter som utnytter datadrevne innsikter for å forbedre forretningsprosesser og beslutningstaking, og drive innovasjon for nye og eksisterende kunder, sier Johan Karlsson, nyansatt Head of Analytics & AI i Pearl Group.

Johan
Johan Karlsson, Head of Analytics & AI i Pearl Group.

I tillegg til leveranser i verdensklasse på SAP- og e-handelsplattformer, styrker Pearl samtidig sine verdiskapende tjenester innen andre moderne data- og skyplattformer som Azure, GCP, AWS, Snowflake og Power BI, som er svært etterspurt i markedet i dag.

 
 
For å styrke analyse- og AI-kompetansen i selskapet totalt har Pearl kjøpt en del av det baltiske selskapet Infotrust, en nøkkelaktør i analysemiljøet i de baltiske landene. Infotrust har en lang merittliste med helhetlige leveranser i komplekse industrier som bank, forsikring, produksjon, detaljhandel og logistikk.

Med seg inn i Pearl Group tar Infotrust også med seg solid erfaring med ESG- og bærekraftsrapportering, et område der Pearl opplever økende etterspørsel fra kunder som må overholde EUs nyeste regler og forskrifter.

 

Skreddersyr AI- og analyseløsninger for nye og eksisterende kunder i alle Pearl-land

Johan forklarer at Pearls tverrfaglige team vil utvikle analyser og AI-løsninger som er skreddersydd for kundene. 

 – Ved å sette oss inn og forstå kundens spesifikke utfordringer og kritiske forretningsproblemer, ønsker vi å bidra til å øke bruken av datadrevne arbeidsmetoder, som vil maksimere deres forretningsverdi, sier Johan, og utdyper:

– Gjennom langsiktige partnerskap vil vi hjelpe kunden med å akselerere sin datareise. Vi kobler sammen plattformer og teknologier med kritiske forretningsprosesser og har en menneskesentrert tilnærming ved bruk av moderne, flerbruks dataplattformer, sier han.

Pearl Group sitter på mangfoldige kompetanseteam av dataingeniører, BI-spesialister, dataforskere, forretningsoversettere og dataarkitekter. De er rigget for å kunne ta en proaktiv rolle i ethvert unike kundeprosjekt, med mål om å hjelpe kunden å ta neste steg i sin datareise – og bygge bro mellom teknologiske og forretningsmessige ressurser internt hos kunden.

– Det faktum at vi allerede i dag arbeider med mange forretningskritiske systemer, setter oss i en meget god posisjon til å bidra til å styrke og akselerere våre kunders datareiser, legger Johan til.


Hva er verdien av AI & Analytics for deg som kunde?

AI og analyse som fagfelt har potensial til å gi stor verdi for kundene. Ved å analysere store mengder data kan Pearl identifisere trender, mønstre og risikoer. Og med automatisering av kritiske prosesser som reduserer behovet for manuelt arbeid, kan organisasjoner optimalisere sin drift, kutte kostnader, øke inntektsstrømmene og utnytte ressurser effektivt.

 – Detaljhandlere kan for eksempel øke salget ved å forbedre kundekommunikasjon og markedsføringsstrategier gjennom bruk av maskinlæringsalgoritmer som kan  identifisere mønstre og forutsi atferd. Dette gjør det mulig å skape målrettede, personlige markedsføringskampanjer og anbefalingsmotorer, sier Johan.

– For eksempel kan AI-drevne chatbots som bruker naturlig språkbehandling kan hjelpe med å kommunisere med kundene i sanntid, gi produktinformasjon og håndtere ordrebehandling.

Også produksjonsbransjen kan oppnå betydelige kostnadsbesparelser, gjennom prediktivt vedlikehold, optimalisering av lagerutnyttelse og sanntidsstyring av logistikk ved bruk av strømmende data.

 – Slike verdidrivere basert på data er selvfølgelig avhengige av kundens ulike forretningsmål, strategi, teknologisk infrastruktur, operativ modell og organisasjonskultur – men også den enkelte bransje og markedstrender generelt, forklarer Johan. 

 – Men for hver enkelt kunde ser vi på dataverdikjeden som en helhetlig prosess. Vi identifiserer og evaluerer måter å akselerere reisen fra datainnsamling til å generere handlingsrettede innsikter og informerte beslutninger som skaper positive forretningsresultater, avslutter han.

Pearl Group ser nå frem til å hjelpe kunder over hele verden med å oppnå suksess i sine datadrevne transformasjonsreiser.