Burger
Kontorer
Lysaker

Lysaker 45
1366 Lysaker
Oslo, Norge

Stian Green
+47 920 11 808
stian.green@pearlgroup.no

Sandefjord

Østre Kullerød 4
3241 Sandefjord

Stian Green
+47 920 11 808
stian.green@pearlgroup.no

Stockholm

Rosenborgsgatan 12
SE-169 74 Solna 
Sweden

Carl Östholm
+46 708 31 98 02
carl.ostholm@pearlgroup.se

Göteborg

Fabrikstorget 1
412 50 Göteborg
Sverige

Per Bengtson
+46 73 633 62 57
per.bengtson@pearlgroup.se

Malmö

Hyllie Stationstorg 31
215 32 Malmö
Sverige

Johan Linde
+46 704 444 551
johan.linde@pearlgroup.se 

Kyiv

Gulliver, 1A Sportyvna Square
01023 Kyiv
Ukraina

Trond Pedersen
+47 995 07 750
trond.pedersen@pearlgroup.no

Riga

Krišjāņa Valdemāra street 21 - 20
Riga, LV-1010
Latvia

Armands Slihte
+ 37 126 539 878
armands.slihte@pearlgroup.no

Singapore

Pearl Care Singapore PTE LTD
9 Temasek Boulevard
31F Suntec Tower 2
Singapore 038989

Are Gløersen
+65 915 048 94
are.gloersen@pearlgroup.no

Helsinki

Pearl Finland Oy
Meritullinkatu 1
00170 Helsinki

Tuomas Haimi
+358 10 579 84 70
tuomas.haimi@pearlgroup.fi

Tampere

Pearl Finland Oy
Koskikatu 7 A 2
33100 Tampere

Helena Järvi
 +35810 579 8471
helena.jarvi@pearlgroup.fi

Gdansk

Convert Group Polska Sp. z o.o.
Al. Grunwaldzka 472C, Olivia Star Building
80-309 Gdańsk

Marzena Poiret
+48 731 210 882
marzena@pearlconvert.no

Ledelsen
Trond Skjellerud

CEO Pearl Group

trond.skjellerud@pearlgroup.no
+47 45 002 800

Bernhard Olsen

Managing Director PearlCare

bernhard.olsen@pearlgroup.no
+47 957 06 042

Carl Östholm

Managing Director ERP

carl.ostholm@pearlgroup.se
+46 708 31 98 02

Torkel Johannessen

Managing Director Commerce

torkel@pearlconvert.no
+47 458 60 292

Tom Berget

CCO

tom.berget@pearlgroup.no
+47 932 87 712

Therese Mellegård
Trond Pedersen

Director International Operations

trond.pedersen@pearlgroup.no
+47 995 07 750

Ingemar Goksøyr

CFO

ingemar.goksoyr@pearlgroup.no
+47 90 60 10 00

Stian Green

COO & CEO Pearl Norway

stian.green@pearlgroup.no
+47 920 11 808

Per Bengtson

CEO Pearl Sweden

per.bengtson@pearlgroup.se
+46 736 336 257

 

Helena Järvi

CEO Pearl Finland

helena.jarvi@pearlgroup.fi
 +35810 579 8471


Tuomas Haimi

COO Pearl Finland

tuomas.haimi@pearlgroup.fi
+358 10 579 84 70

Armands Slihte

CEO Pearl Latvia

armands.slihte@pearlgroup.no
+37 126 539 878


 

Marzena Poiret

Country Director Poland

marzena@pearlconvert.no
+48 731 210 882

Skrevet av


Pearl Group

Publisert


06.01.2021

Unngå en ”Bad Friday”

newsItem-1493cf370908

I fjor handlet vi for 3,7 milliarder kroner på ”Black Friday”. – Utrolig mange vil selge noe akkurat denne dagen. Da gjelder det å ha en skreddersydd markedskommunikasjon slik at det ikke blir en ”Bad Friday”, sier Team Lead SAP Commerce i Pearl, Erlend Sørby Johansen.

For det er nok enkelte som tror at ”Black Friday” har dette navnet fordi det er dagen da mange butikkers regnskap går fra røde til svarte tall. Sannheten er at historien går helt tilbake til 1800-tallet hvor ”Black Friday” i USA lenge ble forbundet med finanskrisen i 1869. Men den offisielle forklaringen på dagen er at dette er handledagen som alltid kommer etter ”Thanksgiving” i USA, og en slags start på julesalget.

SKREDDERSYDD ”BLACK FRIDAY”

Og 29. november braker det løs igjen også her i Norge med nye salgsrekorder i vente. I fjor ble det i følge e24.no handlet varer og tjenester med betalingskort for over 3,7 milliarder kroner i løpet av ”Black Friday”, og det ble utført nærmere ni millioner kortkjøp, noe som var rekord for året. 

 

– Det er med andre ord en god del kunder som har slått til på ett av de utallige ”Black Friday”-tilbudene som publiseres eller sendes ut i forkant av den gigantiske handledagen. Samtidig var det nok mange butikker og forretningsdrivende som hadde en ”Bad Friday” der de ikke fikk solgt det de hadde forventet eller fikk den oppturen som skulle redde årets omsetning og videre drift. En av årsakene til dette er ofte mangel på en skreddersydd digital markedskommunikasjon, sier Team Lead SAP Commerce i Pearl, Erlend Sørby Johansen. Han hjelper kunder med å realisere sin digitale strategi.

MER PERSONLIG, MER RELEVANT

– Det er hele tiden endringer av hvilke krav kundene stiller til kundereisen, og vi ser stadig oftere at de som ikke henger med, går konkurs. Det handler om å levere tjenester som gir den ultimate kjøpsopplevelsen på tvers av alle kanaler. Det gjør at kundene får en helhetlig opplevelse med personalisert og relevant budskap som igjen kan gi en høyere konverteringsrate. I Pearl har vi levert flere omnikanal-løsninger der kundens krav møtes på en god måte slik at man er rigget for fremtiden, forklarer Sørby Johansen.

 

Anders Bakken, Team Lead SAP Customer Experience i Pearl, legger til at i retailbransjen skjer endringene så fort at hvis man ønsker å forbli relevant og personlig for sine kunder, må man tørre å starte med digital markedsføring.

SAP MARKETING CLOUD

– Alle selskap har masse data tilgjengelig. I Pearl hjelper vi selskapene med å utnytte dataene slik at de kan sende ut ”en til en”- markedsføring som er ekstrem relevant . Da viser bedriften at man forstår kundene sine og de får en nærmere og bedre relasjon til kundene. Samtidig får kundene den informasjonen de ønsker å motta og som er relevant, sier Bakken og trekker frem SAP Marketing Cloud som et markedsførings- og automasjonssystem løser disse utfordringene. 

– Der analyser vi data i sanntid og sørger for at vi sender relevant informasjon til kundene både til riktig tid, i riktig kontekst og med riktig budskap, forklarer Bakken som understreker at man ikke trenger å være best i verden på dette. – Det holder at du er bedre enn konkurrentene dine.

 LES MER om Pearls løsninger for mer skreddersydd og personlig markedskommunikasjon