Burger
Kontorer
Lysaker

Strandveien 8, inngang B, 6. etasje
1366 Lysaker
Oslo, Norge

+47 957 06 042
bernhard.olsen@pearlgroup.no

Sandefjord

Østre Kullerød 4
3241 Sandefjord

+47 957 06 042
bernhard.olsen@pearlgroup.no

Stockholm

Rosenborgsgatan 12
SE-169 74 Solna 
Sweden

+46 708 31 98 02
carl.ostholm@pearlgroup.se

Göteborg

Lindholmspiren 7c
417 56 Göteborg
Sverige

+46 73 633 62 57
per.bengtson@pearlgroup.se

Kyiv

Gulliver, 1A Sportyvna Square
01023 Kyiv
Ukraina

+47 995 07 750
trond.pedersen@pearlgroup.no

Riga

Krišjāņa Valdemāra street 21 - 20

Riga, LV-1010

Latvia

+47 995 07 750
trond.pedersen@pearlgroup.no

Singapore

Pearl Care Singapore PTE LTD
9 Temasek Boulevard
31F Suntec Tower 2
Singapore 038989

+47 932 87 712
tom.berget@pearlgroup.no

Ledelsen
Geir Thoresen

CEO Pearl Group

geir.thoresen@pearlgroup.no
+47 976 71 574

Tom Berget

Business Development Director

tom.berget@pearlgroup.no
+47 932 87 712

Therese Mellegård

Project Director

therese.mellegaard@pearlgroup.no
+47 415 03 212

Bernhard Olsen

CEO Pearl Norway

bernhard.olsen@pearlgroup.no
+47 957 06 042

Ingemar Goksøyr

CFO

ingemar.goksoyr@pearlgroup.no
+47 90 60 10 00

Stian Green

Director Pearl Care

stian.green@pearlgroup.no
+47 920 11 808

Trond Pedersen

Director International Operations

trond.pedersen@pearlgroup.no
+47 995 07 750

Carl Östholm

CEO Pearl Sweden

carl.ostholm@pearlgroup.se
+46 708 31 98 02

Skrevet av


Pearl Group

Publisert


06.01.2021

Hybris porteføljen skifter navn til C/4 HANA

SAP endret nettopp Hybris navnet til C/4 HANA og vi har høye forventninger til hvordan dette vil skape en god kundereise fremover

SAP's største globale arrangement Sapphire ble holdt i Orlando i forrige uke. En av de største nyhetene var endringen på navnet til Hybris og C4C (Cloud for Customer) produktene til C/4 HANA. Alene er kanskje ikke dette de største nyhetene, men det viser hvordan SAP ønsker å differensiere de tradisjonelle ERP produktene som S/4 HANA med de produktene som påvirker kundens opplevelse (Customer Experience).

De fleste selskap følger med på endringene i det markedet de er. Våre kunder er for det meste i Retail og Grossist ledded. De vet at man må fokusere på kundeopplevelsen og ha løsningene som trenges for å differensiere fra konkurrentene med å følge "de nye reglene" innen markedsføring og eHandel.

"De nye reglene"

Først og fremst trenger selskapet ditt å ha et helhetlig syn på kundereisen. Hvor kundens reise starter, er forskjellig for hvert individ eller virksomhet som ønsker å kjøpe deres produkter eller tjenester. Her kommer omnikanal strategien inn, og C/4 HANA porteføljen vil gjøre det mulig for ditt selskap å håndtere henvendelser og interaksjoner fra deres kunder i alle kanaler. Generelt må en retailer som henvender seg til konsumenter håndtere 15 ulike kanaler, noe som gjør selv den mest erfarne markedsfører svimmel.

C/4 HANA vil håndtere all markedsplanlegging og utførelse av kampanjer. Hvis du ønsker at dette skal skje automatisk, slik at kampanjene skreddersys til ulike segmenter, vet vi at inntil en tredjedel av salget på nettsidene deres kan genereres uten mennesklig håndtering. Selvsagt beror dette på hva du selger og til hvem, men Pearl vet hvordan vi kan få dette til å fungere i praksis.

Kundene er vant til å sammenligne dine tilbud med konkurrentene, og de er mindre lojale. C/4 HANA kan hjelpe din organisasjon å bygge et lojalitetsprogram som forhåpentligvis ikke er helt avhengig av å gi rabatter. Rabatter er en måte å tiltrekke seg kunder, men du ønsker helst å få kundegrupperinger som er lojale fordi det du tilbyr gjennom markedsføringen er relevant.

All data dere samler i denne prosessen må håndteres i henhold til GDPR lovgivningen. Dette er kanskje en hodepine allerede, ikke nødvendigvis det å følge regelverket, men å ha god nok kontroll på kundenes data når dere håndterer så mange kanaler.

Kort fortalt så består C/4 HANA av Marketing, Commerce, Sales, Service og Customer Data Cloud tjenester. Mye er likt enn så lenge, og vi forventer at SAP kommer til å fortsette å utvikle produktene i porteføljen til å bli enda mer relevant for selskap som ønsker å lykkes.

Vær så snill, ta kontakt hvis ditt selskap trenger bistand til å skape en bedre kundeopplevelse.