burger-menu_blue
ExitCrossBlue

Lukk

burger-menu_blue

Kontorer

Lysaker
plusMinusExpander plusMinusExpander

Strandveien 8, inngang B, 6. etasje
1366 Lysaker
Oslo, Norge

+47 67 10 88 00
geir.thoresen@pearlgroup.no

Sandefjord
plusMinusExpander plusMinusExpander

Østre Kullerød 4
3241 Sandefjord

+47 957 06 042
bernhard.olsen@pearlgroup.no
Stockholm
plusMinusExpander plusMinusExpander

Mäster Samuelsgatan 60
111 21 Stockholm
Sverige

+46 709 18 51 29
erik.soderholm@pearlgroup.no
Kiev
plusMinusExpander plusMinusExpander

Gulliver, 1A Sportyvna Square
01023 Kyiv
Ukraina

+47 995 07 750
trond.pedersen@pearlgroup.no
Riga
plusMinusExpander plusMinusExpander

Dzirnavu 57-4a

Riga, LV-1010
Latvia

+371 66 11 89 90
edgars.egle@pearlgroup.no
Singapore
plusMinusExpander plusMinusExpander

Pearl Care Singapore PTE LTD
9 Temasek Boulevard
31F Suntec Tower 2
Singapore 038989

+47 932 87 712
tom.berget@pearlgroup.no

Ledelsen

Geir Thoresen
plusMinusExpander plusMinusExpander

CEO Pearl Group

geir.thoresen@pearlgroup.no

+47 67 10 88 00

Tom Berget
plusMinusExpander plusMinusExpander

Business Development Director

tom.berget@pearlgroup.no
+47 932 87 712

Therese Mellegård
plusMinusExpander plusMinusExpander

Project Director

therese.mellegaard@pearlgroup.no
+47 415 03 212

Bernhard Olsen
plusMinusExpander plusMinusExpander

CEO Pearl Norway

bernhard.olsen@pearlgroup.no
+47 957 06 042

Øystein Karevold
plusMinusExpander plusMinusExpander

CFO

oystein.karevold@pearlgroup.no
+47 93 45 60 47

Stian Green
plusMinusExpander plusMinusExpander

Director Pearl Care

stian.green@pearlgroup.no
+47 920 11 808

Trond Pedersen
plusMinusExpander plusMinusExpander

Director International Operations

trond.pedersen@pearlgroup.no
+47 995 07 750

Erik Søderholm
plusMinusExpander plusMinusExpander

CEO Pearl Sweden

erik.soderholm@pearlgroup.no
+46 709 18 51 29

Edgars Egle
plusMinusExpander plusMinusExpander

CEO Pearl Latvia

edgars.egle@pearlgroup.no
+371 29 14 44 93

skrevet av


publisert


06.01.2021

reading time


9 min

Hybris porteføljen skifter navn til C/4 HANA

SAP endret nettopp Hybris navnet til C/4 HANA og vi har høye forventninger til hvordan dette vil skape en god kundereise fremover

 

SAP's største globale arrangement Sapphire ble holdt i Orlando i forrige uke. En av de største nyhetene var endringen på navnet til Hybris og C4C (Cloud for Customer) produktene til C/4 HANA. Alene er kanskje ikke dette de største nyhetene, men det viser hvordan SAP ønsker å differensiere de tradisjonelle ERP produktene som S/4 HANA med de produktene som påvirker kundens opplevelse (Customer Experience).

De fleste selskap følger med på endringene i det markedet de er. Våre kunder er for det meste i Retail og Grossist ledded. De vet at man må fokusere på kundeopplevelsen og ha løsningene som trenges for å differensiere fra konkurrentene med å følge "de nye reglene" innen markedsføring og eHandel.

"De nye reglene"

Først og fremst trenger selskapet ditt å ha et helhetlig syn på kundereisen. Hvor kundens reise starter, er forskjellig for hvert individ eller virksomhet som ønsker å kjøpe deres produkter eller tjenester. Her kommer omnikanal strategien inn, og C/4 HANA porteføljen vil gjøre det mulig for ditt selskap å håndtere henvendelser og interaksjoner fra deres kunder i alle kanaler. Generelt må en retailer som henvender seg til konsumenter håndtere 15 ulike kanaler, noe som gjør selv den mest erfarne markedsfører svimmel.

C/4 HANA vil håndtere all markedsplanlegging og utførelse av kampanjer. Hvis du ønsker at dette skal skje automatisk, slik at kampanjene skreddersys til ulike segmenter, vet vi at inntil en tredjedel av salget på nettsidene deres kan genereres uten mennesklig håndtering. Selvsagt beror dette på hva du selger og til hvem, men Pearl vet hvordan vi kan få dette til å fungere i praksis.

Kundene er vant til å sammenligne dine tilbud med konkurrentene, og de er mindre lojale. C/4 HANA kan hjelpe din organisasjon å bygge et lojalitetsprogram som forhåpentligvis ikke er helt avhengig av å gi rabatter. Rabatter er en måte å tiltrekke seg kunder, men du ønsker helst å få kundegrupperinger som er lojale fordi det du tilbyr gjennom markedsføringen er relevant.

All data dere samler i denne prosessen må håndteres i henhold til GDPR lovgivningen. Dette er kanskje en hodepine allerede, ikke nødvendigvis det å følge regelverket, men å ha god nok kontroll på kundenes data når dere håndterer så mange kanaler.

Kort fortalt så består C/4 HANA av Marketing, Commerce, Sales, Service og Customer Data Cloud tjenester. Mye er likt enn så lenge, og vi forventer at SAP kommer til å fortsette å utvikle produktene i porteføljen til å bli enda mer relevant for selskap som ønsker å lykkes.

Vær så snill, ta kontakt hvis ditt selskap trenger bistand til å skape en bedre kundeopplevelse.

Nysgjerrig på hva vi gjør?

Vi hører gjerne fra deg!