UX/UI

Optimal brukeropplevelse starter med å forstå kunden
Skal man ta gode beslutninger rundt hva som er god brukeropplevelse, må de baseres på innsikt. Alle har sine meninger om hvordan en nettbutikk bør være, men få har innsikten og dataene til å gi de virkelig gode rådene. Vi må forstå kunden og konteksten reisen foregår i, både online og offline.
De fleste bedrifter er klar over at UX er viktig, spesielt nå etter COVID-19-pandemien. Det er imidlertid ikke alltid lett å identifisere hvor man bør gjøre endringer for å optimalisere kundens totale opplevelse. Det er her Pearl UX går inn.
Vi har lært at en produktside som er perfekt for en nettbutikk kan være katastrofe for en annen. Ved å kombinere vår generelle innsikt med spesifikk innsikt vi henter inn i prosjektet, får vi best mulig utgangspunkt for å skape en gode brukeropplevelser.
Hva er brukeropplevelsesdesign (UX)?
Brukeropplevelse (UX) refererer til enhver interaksjon en bruker har med et produkt eller en tjeneste. UX-design tar hensyn til hvert element som former kundens opplevelse - Hvordan føler kunden det? Hvor lett er det for dem å utføre de ønskede oppgavene? Er de i stand til å utføre disse oppgavene?
Dette kan være alt fra hvordan et fysisk produkt føles i hånden til hvordan de opplever betalingsprosessen når du kjøper noe på nettet. Målet med UX-design er å skape enkle, effektive, og smidige opplevelser for kunden i interaksjon med din merkevare.
God brukeropplevelse = god forretning!
Fra et forretningsperspektiv er utforming av førsteklasses UX nøkkelen til å sikre kundetilfredshet og bygge merkelojalitet. Hvis et produkt eller en tjeneste er smidig og problemfri, vil brukeren ønske å komme tilbake igjen og igjen.
Vi hjelper deg!
Pearl har flere års erfaring med optimalisering av brukeropplevelser. Kunders atferd endres og nye behov oppstår raskere enn noen gang. Disse behovene skaper etterspørsel og nye krav som bedrifter må etterleve for å fortsette å være relevante.
I alle prosjekter kjører vi en innsiktsfase hvor vi går i dybden på kunders atferd, hvordan deres kundereisene er, konkurranseanalyse, bransje og produkter. Vi søker å forstå kunden for å etablere gode arbeidsflyter, design og miljøer som vil skape en optimal brukeropplevelse. Vi gjør dette ved å implementere et "Customer-first mindset" og gjennomfører brukertester, interessentintervjuer, dataanalyser, Innholdsanalyser og domene research. Alt for å forstå hvordan vi kan tilrettelegge for en bedre kundeopplevelse og økt salg.
Vår UX-prosess kan deles inn i følgende seksjoner:

Tjenester som dekker dine behov
I en verden der vaner, trender og teknologi skifter i raskt tempo, tilbyr Pearl en rekke tjenester som kan settes sammen til et skreddersydd UX-tilbud for å passe dine behov. Dette gjør det også enklere for deg som bedrift å kunne gjøre endringer etterhvert som kundene endrer atferd og behov.
Våre tjenester dekker alt fra rådgivning, hvor vi bistår med å forbedre brukeropplevelsen og konverteringsgraden, til å bistå med gjennomføringen av komplette UX-prosesser i forbindelse med plattformskifte. Vi kan også hjelpe dere med en analyse av nåværende løsning for å få en oversikt over forbedringsområder, og etablering av en strategi for å forbedre brukeropplevelsen og måloppnåelsen.
Gjennom hele prosessen vår sikrer UX-teamet at våre foreslåtte designløsninger blir evaluert av et utviklingsteam før vi i det hele tatt begynner å etablere designspesifikasjoner, rammeverk og/eller grensesnittdesign.
Kontakt oss

Kontaktperson
Trond Pedersen
Director International Operations
Telefon
+47 99507750E-post
trond.pedersen@pearlgroup.no