burger-menu_white
burger-cross_white

Lukk

burger-menu_white

Kontorer

Lysaker
plusMinusExpander plusMinusExpander

Strandveien 8, inngang B, 6. etasje
1366 Lysaker
Oslo, Norge

+47 67 10 88 00
geir.thoresen@pearlgroup.no

Sandefjord
plusMinusExpander plusMinusExpander

Østre Kullerød 4
3241 Sandefjord

+47 957 06 042
bernhard.olsen@pearlgroup.no

Stockholm
plusMinusExpander plusMinusExpander

Mäster Samuelsgatan 60
111 21 Stockholm
Sverige

+46 709 18 51 29
erik.soderholm@pearlgroup.no

Kyiv
plusMinusExpander plusMinusExpander

Gulliver, 1A Sportyvna Square
01023 Kyiv
Ukraina

+47 995 07 750
trond.pedersen@pearlgroup.no

Riga
plusMinusExpander plusMinusExpander

Dzirnavu 57-4a
Riga, LV-1010
Latvia

+371 66 11 89 90
edgars.egle@pearlgroup.no

Singapore
plusMinusExpander plusMinusExpander

Pearl Care Singapore PTE LTD
9 Temasek Boulevard
31F Suntec Tower 2
Singapore 038989

+47 932 87 712
tom.berget@pearlgroup.no

Ledelsen

Geir Thoresen
plusMinusExpander plusMinusExpander

CEO Pearl Group

geir.thoresen@pearlgroup.no
+47 976 71 574

Tom Berget
plusMinusExpander plusMinusExpander

Business Development Director

tom.berget@pearlgroup.no
+47 932 87 712

Therese Mellegård
plusMinusExpander plusMinusExpander

Project Director

therese.mellegaard@pearlgroup.no
+47 415 03 212

Bernhard Olsen
plusMinusExpander plusMinusExpander

CEO Pearl Norway

bernhard.olsen@pearlgroup.no
+47 957 06 042

Øystein Karevold
plusMinusExpander plusMinusExpander

CFO

oystein.karevold@pearlgroup.no
+47 93 45 60 47

Stian Green
plusMinusExpander plusMinusExpander

Director Pearl Care

stian.green@pearlgroup.no
+47 920 11 808

Trond Pedersen
plusMinusExpander plusMinusExpander

Director International Operations

trond.pedersen@pearlgroup.no
+47 995 07 750

Erik Søderholm
plusMinusExpander plusMinusExpander

CEO Pearl Sweden

erik.soderholm@pearlgroup.no
+46 709 18 51 29

Edgars Egle
plusMinusExpander plusMinusExpander

CEO Pearl Latvia

edgars.egle@pearlgroup.no
+371 29 14 44 93

Sales Cloud and Service Cloud er SAPs Customer Relationship Management-løsning (CRM). Den kan kombineres med andre deler av SAP-porteføljen eller brukes som et frittstående produkt.

CRM-løsningen til SAP brukes av salgsavdelingen til oppfølging av kunder, leads og salgsmuligheter. Servicefunksjonaliteten brukes av kundesenteret til å håndtere klager og andre avvik på en smidig måte. Pearl leverer den som en skyløsning og den kan brukes til både B2C og B2B.

Kundehåndteringsløsninger kan utgjøre en forskjell på flere måter. Det er vanligvis to ulike bruksområder av denne løsningen:

1. Salgsoppfølging
2. Service

1. Salgsoppfølging

I markeder der salgsprosessen har en viss kompleksitet, er det viktig for selgerne å ha kontroll over sine salgsmuligheter. I en ideell verden starter salgsprosessen enten ved at selskapet deres tar kontakt direkte med kunden, eller at de tar kontakt med dere på grunn av smart markedsføring. Uansett hvordan leads og salgsmuligheter oppstår, er det viktig å ha en metodikk som gjør at dere siler ut hvilke kunder som det er mest sannsynlig vil kjøpe produktene eller tjenestene deres.


En av de viktigste delene av prosessen er å identifisere kunden og gjøre en kvalifisering av leadet før det enten diskvalifiseres eller partene går i videre dialog. Mange bedrifter bruker svært mye tid på salgsmuligheter som de reelt ikke har noen mulighet til å vinne.

Pearl setter opp en prosess rundt denne kvalifiseringen og definerer hvordan de videre stegene i prosessen skal være. Med  rapporteringsverktøyene kan vi ha en visning av hvordan vi ligger an i forhold til den samlede mengden salgsmuligheter. 

CRM-løsningen er kun et verktøy. Det kreves at kulturen rundt bruken i selskapet blir påvirket og nødvendige tiltak satt i gang. De beste selgerne bruker gjerne Hybris Sales aktivt og ser på det som et verktøy som gjør at de kan lykkes i større grad.

2. Service

Service er et eget kunnskapsområde, og det er ikke uten grunn at noen selskap er veldig gode på dette, mens andre er ikke helt får det til.

 

Det finnes ingenting mer irriterende enn å bli satt på vent, overført utallige ganger, for så å måtte gjenfortelle problemet man ønsker løst. Innenfor C/4HANA, er Service Cloud en del av Omni-kanal satsningen til SAP. I Service Cloud vil du ha et 360-graders overblikk over kunden, alle deres tidligere henvendelser, samt ordre og annen data samlet gjennom salg og service i ditt CRM-system, fra øyeblikket du åpner en ny epost eller tar imot en telefonsamtale. Dette gjør at ditt selskap kan yte den kundeservicen som forventes av forbrukere i dag, og løse flere problemer ved første interaksjon.

 

Maskinlæring i Service Cloud gjør at henvendelser kan håndteres på mye smartere måter enn tidligere. Ved å bruke maskinlæring på eposter og FAQ-henvendelser som dere tidligere har fått, kan svarene på epost håndteres automatisk hvis ønskelig. Teksten i den initiale henvendelsen kan tolkes gjennom kundens ordbruk og setningsoppbygging, og kan gi en indikasjon på sinnsstemningen til kunden. Selve problemet som skal løses tolkes også. Løsningen kan gi et svar basert på tidligere erfaringer i alle henvendelser i alle kanaler. 

Der det er behov, kobles kundesenteret på og situasjonen håndteres videre av en kundebehandler. På samme måte kan de resterende innkommende kanalene som telefon, Facebook, Twitter, Instagram, med fler, automatiseres for å kutte ned på tidsbruken til ditt kundeteam.

 

I tillegg til å være en kanal for å håndtere enkel kontakt, er også Service Cloud til hjelp i mer komplekse service-situasjoner. Field Service modulen bidrar til å strømlinjeforme reparasjoner av mer eller mindre komplekse produkter for ditt selskap og sluttkunde via innovative løsninger. Her kan man bestille reparasjoner direkte fra en QR-kode på produktet du har kjøpt, få et godt estimat på hvor reparatør befinner seg via kart, samt legge inn eventuelle feilmeldinger slik at alle nødvendige deler ligger i bilen når man kommer frem. Dette kan gjøres via Crowd Service, hvor man ansetter 3. parts leverandører, eller fra dine egne ansatte. Når prosessen blir så smidig for sluttkunden blir det enkelt å snu en negativ opplevelse til noe positivt!

SAP Sales Cloud and SAP Service Cloud

Denne løsningen kan brukes frittstående, sammen med andre SAP-produkter og løsninger fra andre selskap. Den leveres som en skyløsning og gir utrolige muligheter i forhold til hva en CRM-løsning kunne gjøre for noen få år siden. Vi forventer at denne utviklingen vil fortsette fremover, og SAP Sales Cloud and SAP Service Cloud kan bli en viktig differensierer for ditt selskap.

Våre eksperter hjelper deg med å definere behovet og sette opp løsningen, så utvikler vi løsningen sammen etter hvert som behovene endrer seg.

Løsningen gir kunde- og salgsavdelingen et verktøy som kan kombineres med en rekke andre SAP-produkter, eller brukes frittstående.

Kontakt oss

trond_pedersen

Kontaktperson

Trond Pedersen

Director International Operations

Telefon

+47 99507750

E-post

trond.pedersen@pearlgroup.no

Kontaktskjema

Nysgjerrig på hva vi gjør?

Vi hører gjerne fra deg!